søndag 11. april 2010

Muffins - inspirasjon og misunnelse!

Jeg inviterte noen kollegaer på lunch på fredag, og hadde store planer om å lage supergode gulrot-muffins med ordentlig deilig glasur! Det måtte jeg gjøre samme morgen og det viste seg å bare bli stress! Det tar jo 2 evigheter å rive alle de gulrøttene, spesielt når Jesper er ganske så oppmerksomhetssyk! Ga han til slutt et gulrotskrell å leke med så jeg skulle bli ferdig! Det satte han i halsen, brakk seg noe voldsomt og det endte med at han spydde utover hele gulvet! Smart Sissel...:( Muffinsene gikk det ikke stort bedre med; de formene jeg brukte var for små, røra skle ut og det førte til at muffinsene ble tynne og veldig harde på toppen. Glasuren, som jeg lagde ut i fra en oppskrift jeg fant på nettet, ble tynn og rar og smakte altfor mye sitron! Jeg prøvde å farge den gul, men den ble bare mer og mer neon... Huff:( Begynner å angre på at jeg avla ed om å aldri bake med kakemix-poser igjen etter jeg ble mamma...!

Jeg vil så veldig gjerne klare å lage sånne kjempe fine muffins som de her! Skjønner ikke hvordan de får det til, og hva i all verden lager de glasur av??


Nam, nam:) Veit ikke om jeg tør å prøve, men hvor kult hadde det ikke vært å servert en låve-kake og bondegårdsdyr-muffins i Jespers første bursdagsselskap!

(Bilder lånt fra bettycrocker.com og fairycakesbakery.com)

2 kommentarer:

  1. Huff, stakkar Jesper! Men må jo le, ser for meg hele senarioet! Haha :)

    SvarSlett
  2. Wasir atau ambeien adalah penyakit yang terjadi pada bagian anus, jenis wasir atau ambeien sendiri ada dua yaitu wasir atau ambeien dalam dan wasir atau ambeien luar. Dalam penangananya sendiri wasir atau ambeien dapat disembuhkan dengan dua jalan yaitu pengobatan medis dan pengobatan non medis atau pengobatan alternatif. Pengobatan alternatif disini salah satu pilihanya adalah dengan menggunakan tanaman herbal atau dengan ramuan tradisional. Ambeclear dan Salep Salwa adalah hasil pengolahan tanaman herbal daun ungu, kunyit putih, dan mahkota dewa yang telah terbukti ampuh mengatasi wasir atau ambeien baik wasir stadium satu, stadium dua, stadium tiga maupun stadium akhir atau stadium empat. Wasir berdarah, wasir yang telah kronis, semua dapat diatasi dengan menggunakan obat ini selain ampuh obat ini juga aman dan tidak menimbulkan efek samping apapun bagi penggunanya sehingga obat ambeclear ini aman dikonsumsi oleh penderita wasir yang sedang hamil maupun menyusui.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails