søndag 11. april 2010

Muffins - inspirasjon og misunnelse!

Jeg inviterte noen kollegaer på lunch på fredag, og hadde store planer om å lage supergode gulrot-muffins med ordentlig deilig glasur! Det måtte jeg gjøre samme morgen og det viste seg å bare bli stress! Det tar jo 2 evigheter å rive alle de gulrøttene, spesielt når Jesper er ganske så oppmerksomhetssyk! Ga han til slutt et gulrotskrell å leke med så jeg skulle bli ferdig! Det satte han i halsen, brakk seg noe voldsomt og det endte med at han spydde utover hele gulvet! Smart Sissel...:( Muffinsene gikk det ikke stort bedre med; de formene jeg brukte var for små, røra skle ut og det førte til at muffinsene ble tynne og veldig harde på toppen. Glasuren, som jeg lagde ut i fra en oppskrift jeg fant på nettet, ble tynn og rar og smakte altfor mye sitron! Jeg prøvde å farge den gul, men den ble bare mer og mer neon... Huff:( Begynner å angre på at jeg avla ed om å aldri bake med kakemix-poser igjen etter jeg ble mamma...!

Jeg vil så veldig gjerne klare å lage sånne kjempe fine muffins som de her! Skjønner ikke hvordan de får det til, og hva i all verden lager de glasur av??


Nam, nam:) Veit ikke om jeg tør å prøve, men hvor kult hadde det ikke vært å servert en låve-kake og bondegårdsdyr-muffins i Jespers første bursdagsselskap!

(Bilder lånt fra bettycrocker.com og fairycakesbakery.com)

1 kommentar:

  1. Huff, stakkar Jesper! Men må jo le, ser for meg hele senarioet! Haha :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails