mandag 12. april 2010

Porselen og bøker hos Marita

På lørdag var det første gang jeg var på et skole-loppemarked i Oslo! Det var på Smestad skole. Jeg hadde tenkt til å være der når det åpnet, altså klokka 10, men kom meg avgårde litt senere enn planlagt. Har ikke vært på Smestad før, så jeg var ikke helt sikker på veien. Men det var ikke noe problem! Alle som gikk av på samme t-bane stopp skulle dit - det var tydelig å se! Folk gikk veldig fort, alle prøvde å gå forbi hverandre - uten å begynne å løpe (for det virker jo litt desperat) - klare for å få kloa i loppene! Så da var det bare å henge seg på saueflokken, så endte jeg opp på riktig sted:) Men makan til kaotiske tilstander!! Det var jo helt stappa med folk over alt! Og klokka var ikke 10.30 engang! Var ute etter et stuebord, men fant ikke det jeg hadde sett for meg. Stod i kø i 10 minutter for å komme meg inn til klærne, men da køen ikke hadde rikket seg 1 cm på den tiden, dro jeg ned til byen igjen! Tror jeg holder meg til loppemarkedene hjemme i Kongsberg jeg, der det er litt midre rift om sakene:) Eller lørdags og søndags markedene på Grønland og i Birkelunden! Det er alltid koselig!

Siden det ikke ble noen lopper på meg på lørdag, stakk jeg innom Marita-butikken nederst på Grunerløkka i dag! Der fant jeg tallerkner og kopper som jeg skal lage etasjefat av! Det har jeg hatt lyst til å gjøre lenge, uten å ha fått fingeren ut! Jeg fikk også kjøpt 2 kjempefine barnebøker - den ene av Elsa Beskow til 15 kr! Så da var jenta fornøyd:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails