torsdag 5. januar 2012

Gulpekluter av brukte flanellslaken


I går kveld fikk jeg ånden og energien over meg, og det resulterte i 6 gulpekluter til knerten i magen. Vel, ihvertfall halvparten, siden det ble 3 i jentefarger og 3 i guttefarger. Endelig fikk jeg bruk for alle de flanellslaknene jeg alltid drar med meg hjem fra loppis:) Visste jeg kom til å få bruk for de en dag;)
Hva er vel mykere og mer deilig å hvile hodet på?



Flanellsklutene er doble, med bomullsstoff på baksiden.
Flanellsstoffet er det til høyre på bildene.




































Nå er det bare å gulpe i vei;)


20 kommentarer:

  1. Ai ai ! Dette er virkelig genialt og delikat :)
    For 15 år siden var det bare "gas kluter" som ble brukt til den slags - Booooring !

    Flink til å sette sammen stoffer du :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Det var jo rett og slett utrolig smart! Mine to var begge supergulpere så at jeg ikke tenkte på å ofre et par flanellsengesett...de ble støvkluter isteden. *♥*

    SvarSlett
  3. Så FINE gulpekluter!!!
    Ikke fult så kjipt å dra
    frem en av disse på cafè
    eller besøk :)
    ...og gratulerer med lite
    gull i magen!

    Godt nyttår.

    Klem,
    Maria.

    SvarSlett
  4. Pi, de var bare kjempefine! Og nå ble jeg jammen inspirert til å finne frem symaskina i kveld, og sy noen smekker av mine loppisstoffer. For det trengs jammen om dagen det også!

    SvarSlett
  5. så søte disse var!!
    jeg sydde også gulpekluter av gamle flanellslaken til lillebroren her i huset, men kom ikke på å ha dem doble jeg da..kjempefine!

    SvarSlett
  6. Tenkte nettopp at eg skulle sy nokre slike klutar, så takk for tipset:) Dei er fine smågaver. Eg såg forresten nokon som hadde brukt gamle, einsfarga t-skjorter til bakside.

    SvarSlett
  7. Åh, lekkert!! Nesten lyst på ny baby så eg kan sy sånne... Men dei passar vel fint som barselgåve, og eg har nokre venebabyar på veg...

    SvarSlett
  8. Så lurt! Sånne gulpekluter kommer godt med;)

    SvarSlett
  9. SÅ LURT!!
    Alle maser i vei om de gulepeklutene..
    Men, så lurt å sy selv av gamle loppis stoffer! :)
    Spesielt de i flanell.. Takk for tips!

    Nå skal det sies at jeg er veldig ferdig med
    å få barn kjenner jeg... Vi har nok med 3.. hehe :)
    MEN, jeg har jo venninner som venter barn...

    Stor klem til deg ♥

    SvarSlett
  10. Genialt!

    Så mye finere enn de gamle flanellsbleiene som ligger klar overalt her i huset!
    Nåja, jeg klarte jo å få kjøpt noe nytt til 3.mann i huset; flotte og fargeglade gazkluter fra Småfolk ligger også klare til å ta sin dose mer eller mindre brukt morsmelk.

    SvarSlett
  11. Dei såg både skikkelig fine og mjuke ut :) Sjølv har eg eit lager av heimelaga gulpeklutar i flanell som mamma laga då eg var baby - dei er så kjekke å bruke :) Vi kallar dei kladdar, og dei blir framleis brukt som mjuke tørkeklutar til storejenta på 2 år òg :)
    Gratulerer så kjempemykje med det nye livet i magen! :) Så spanande og koseleg :) Her går det verkeleg mot slutten av mitt svangerskap, og eg ventar i spaning kvar dag no :) Håpar han kjem i dag! :D
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  12. Så nydelig! Ser kjempemyke og gode ut :) I mine øyne spiller fargen ingen rolle, her i huset går det i både rosa til gutten og tja.. hvilken farge som helst til jenta, men uansett vil det jo kunne være en flott gave å gi bort også :)

    SvarSlett
  13. Så utrolig søte, at ikke jeg tenkte på det! (Har to barn, men bare kjøpte gulpekluter)
    Gratulerer med barn i magen :)

    SvarSlett
  14. hello.

    thats a lovely print.
    You are very creativ!

    Greatings send you Conny

    SvarSlett
  15. Hei Sidsel
    Så fine gulpekluter, og ja jeg har vel også et og annet flanellslaken fra loppis liggende rundt her.
    Tusen takk for koselig respons på skrivingen min!
    Ha en lun og fin kveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  16. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  17. Så fine, tusen takk for fint tips! Jeg skal bli tante til sommeren, og jammen tror jeg ikke det må bli noen slike kluter til den lille som er på vei:) Hilsen fra Lill

    SvarSlett
  18. De der var så stilige at jeg hadde ikke brydd meg noe om 'jentefarge' eller 'guttefarge'!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails