fredag 27. januar 2012

Heklet rangle - og oppskrift!


Du trenger:

Bomullsgarn og passende heklenål
Maskemarkør
Vatt
Ranglekapsel (jeg kjøper mine her)
Nål til å feste siste tråden med


Jeg bruker garnet Drops Muscat og heklenål nr. 3. Ranglen blir da ca. 14 cm lang. Jeg har vekslet mellom 4 farger og byttet etter hver 3. runde, men det er selvfølgelig helt valgfritt.


1: Hekle 2 lm
2: Hekle 6 fm i første lm
3: 2 fm i hver fm
4: * 1 fm, 2 fm i neste m * 
5: * 2 fm, 2 fm i neste fm * 
6: * 3 fm, 2 fm i neste fm * 
7: * 4 fm, 2 fm i neste fm * 
8-15: 1 fm i hver m
9: *4 fm, hekle sammen 2 masker* 
10: *3 fm, hekle sammen 2 masker* 
11: *2  fm, hekle sammen 2 masker* 


Her bør du begynne å fylle ranglen med vatt og putte i ranglekapselen. Fortsett å fylle på 
med vatt etterhvert som du hekler deg nedover.

12-27: 1 fm i hver m
28: * 2 fm, 2 fm i neste fm * 
29-32: 1 fm i hver m 
33: *2 fm, hekle sammen 2 masker*
34: *1 fm, hekle sammen 2 masker*
35 Hekle sammen 2 og 2 masker
Sy igjen hullet og fest tråden


Nå skal du ha en fedig rangle i handa - gratulerer:)










Hvis du velger å bruke oppskriften, forventer jeg at du linker til bloggen min:)


OBS! Oppskriften er kun til privat bruk 
- det vil si at du hverken har lov til å selge oppskriften eller ranglene du hekler ut ifra den.




12 kommentarer:

  1. Hello thats sooo cute.
    Thank you so match.

    greatings send you Conny

    SvarSlett
  2. Kjempe flott rangle, kanskje jeg skal prøve meg på en sånn, fordi om jeg ikke har noen små, sånn på stående fot å gi den til, men det dukker jo alltids opp noen unger her og der :O)
    Tusen takk for at du deler, og jeg skal selvsagt respektere dine regler :O)

    Ha en flott helg.
    Klem Linda.

    SvarSlett
  3. Du er så flink!
    De ranglene var kjempefine...
    Jeg er ikke flink med hekling altså
    men skulle gjerne ha prøvet.. Kanskje
    jeg skal sette svigermor på saken ;)

    Mange klemmer :)

    SvarSlett
  4. Så søt de ranglene var :)
    Og kult at du har funnet ut av dette selv ;)
    For øyeblikket har jeg ingen å gi en sånn til , men det kommer nok.

    Ønsker deg en fin helg :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Kjempe fin blogg du har. Alltid like gøy å lese:))
    Hilsen Birgitte

    SvarSlett
  6. fine! Fått lyst på hekling igjen altså?

    SvarSlett
  7. Jättefina skallror! Jag blir väldigt inspirerad när jag läser din blogg! / Annika

    SvarSlett
  8. Fniser meg ihjel av mailadressen din. :)
    Herlige ranglefarger.

    SvarSlett
  9. Så fin!!! Har ikke noen å hekle til nå da, men du er jo sååå snill som deler oppskriften!! :0) Ha en kjempefin søndag!!

    SvarSlett
  10. Ah, knallfin rangle! Takk for at du deler mønsteret ditt med oss:)

    SvarSlett
  11. Hei! Nå har jeg laget en rangle etter din oppskrift :) Veldig fin oppskrift å følge (men ble distrahert underveis, og måtte jukse litt..) og jeg er fornøyd med resultatet. Ranglen kan du se i dette innlegget: http://lorgendesign.blogspot.no/2012/07/en-kollega-fikk-en-nydelig-liten-jente.html
    Takk for en super blogg, og alle gode ønsker for den lille knerten i magen som snart skal komme. Riktig god sommer!

    Mvh
    Silje

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails