lørdag 12. juni 2010

Vesle bjørn og vesle tiger

Jeg elsker fortellingene om bjørnen og tigeren og tigeranda! Jeg er ikke sikker på om jeg noen gang leste bøkene, men jeg husker de godt fra barnetv da jeg var liten! De søte historiene og den herlige dialekten -bare tanken får meg til å smile:)
Nå har det vært bokfestival hos Norli og jeg var heldig og fikk tak i boka om bjørnen og tigeren til bare 80 kr! Så er det bare å ligge i hardtrening og lære seg å prate dialekt, så Jesper også kan bli kjent med karakterene på den ultimate måten!



"Kassa kjem frå Panama, og Panama luktar bananar. Å, Panama er landet eg drøymar om," sa den vesle bjørnen. Han sprang heim og fortalde den vesle tigeren om Panama til langt på natt.


" Ønskjer du fisken med salt og pepar, herr tiger, eller heller med sitron og lauk?"


"Vi har det bra," sa den vesle tigeren. "Vi har alt som hjarta kan ønskje seg, og vi treng ikkje vere redde for nokon ting. For vi er sterke og, vi. Ikkje sant, bjørn?"
"Jau visst," sa den vesle bjørnen, "eg er sterk som ein bjørn, og du er sterk som ein tiger. Det greier seg"


God helg:)

2 kommentarer:

  1. Herlege bøker det der... Huske dei frå barnetv eg også. Den dialekta var jo litt spesiell huske eg... :-)
    Ha ei god helg vidare.
    Klems

    SvarSlett
  2. Å herlighet!
    Dette var gode minner <3 Jeg har tenkt sånn på akkurat dette, men kom liksom aldri på hva det het eller noe..Åhh, jeg må ut og finne den boka og gi til datteren min. Jeg ELSKER fortellerstemmen her... Savn..

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails