onsdag 22. september 2010

Enkel og supergod sjokoladekake

Det har blitt en del baking i det siste, men litt for lite besøk. Vi spiser derfor kake til frokost, lunch og middag, mannen min og jeg:) Ikke at jeg klager - dette er verdens beste sjokoladekake! Her kommer oppskriften!





Dette er min danske mormors oppskrift. Originalt pyntes kaken med en glasur av melis og kakao, og med ett dryss av kokos på toppen. Annen pynt kan til nød brukes;)

Du trenger:
75 g myk margarin
300 g sukker
2 egg
300 g hvetemel
50 g bakekakao
2 dl melk
1 ts natron
1 ts bakepulver
1/2 ts vaniljesukker

Visp margarin og sukker godt sammen. Tilsett deretter eggene. Resten av ingrediensene røres i. Ha røra i en liten langpanne. Min måler ca. 36 cm x 26 cm. Stekes på 200 grader nest nederst i ovnen i ca. 15 minutter.
Kaken holder seg saftig og god i en evighet, men kan også fryses!

Nam-nam:)

9 kommentarer:

  1. Åh, den så knallgod ut!!

    Men hvor mange egg har du i da...??
    Tror du glemte det i oppskriften i
    farten... ;-)

    SvarSlett
  2. Det hadde jeg visst ja! Takk for påminnelsen - skal rette på det med en gang!

    SvarSlett
  3. Hehe...se der ja!! Da smaker
    nok kaka mye bedre med en gang!! ;-)

    SvarSlett
  4. Å så bra, har letet lenge etter den perfekte sjokoladekaka! Denne skal prøves ut ja :-)

    SvarSlett
  5. Hva?? Deler du familiens hemmelige sjokoladekake-oppskrift ut på denne måten sånn helt uten videre? Makan.... :)

    SvarSlett
  6. Åh denne kaken minner meg om da jeg var liten!!! Den er jo bare fantastisk god!

    SvarSlett
  7. Hvordan lager jeg glasuren? står ikke mengde melis og kakao .. :)

    SvarSlett
  8. Åssen lager jeg glasuren ? :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails