fredag 10. desember 2010

Et familieprosjekt

Jeg har samlet hobbyting i mange år. Alt oppbevares i en stor kasse under senga vår. Mannen rister litt (mye) på hodet hver gang jeg stapper enda en ting ned i den allerede overfylte boksen, men jeg bryr meg ikke, jeg får jo bruk for tingene en dag! Og jeg har som vanlig rett.

I dag, for eksempel, fikk jeg brukt treperlene mine. De kjøpte jeg i billligbutikken Tiger for 10 kr pakken. Slike gode tilbud går man bare ikke fra, selv om man ikke har noen planer for perlene der og da. 
Det ble et ordentlig familieprosjekt der der lillegutt valgte perlene og far assisterte. Han passet også på at ingen perler havnet i barnets grådige gap! Mor var (selvfølgelig og som vanlig;) hjernen bak operasjonen. Perlene ble tredd på piperensere og endene ble tvinnet sammen og delvis skjult av bånd til oppheng.



Riktig så fine synes jeg.
Treperlene ble også brukt til å pynte på stjernene vi lagde tidligere uka.
Jeg liker litt utradisjonell julepynt i utradisjonelle farger. Sjekk ut bloggen Sheneligans! så skjønner du hva jeg mener - hos dem kunne jeg flyttet rett inn! Måtte hatt med meg mann og barn også da, så det hadde nok blitt litt vel folksomt...

6 kommentarer:

  1. smart! Jeg elsker når de gode kuppene man gjør kommer til nytte. Og de kulene der tror jeg passer perfekt nedi en apebamses hånd og bein, de ligner veldig på de jeg pleier å bruke ihvertfall.

    SvarSlett
  2. Heisan du. Så flotte og fargerike de var, og ekstra flotte når de er laget med glede av små barnefingrer :)
    Ha en fin helg.
    :) Susanne

    SvarSlett
  3. Så fint! Har gitt deg en award på bloggen min! God lørdag!

    SvarSlett
  4. Hei Sissel!
    Så gøy at du er fra Kongsberg da! Har nok slått meg at en av de jeg snakker med her inne kan være naboen..he he. Man snakker ofte ikke om hvor man bor. Ja, skal se vi sees over en stoffhaug på loppemarken eller en bruktbutikk. Jeg liker meg godt i en gjenbrukstasjon som ligger nede ved Labro. Det er så hyggelige damer. Sist jeg var der hentet de 2 søppelsekker med sengetøy. Moro!
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  5. Næmmen! Har ikke sett dette innlegget før nå, jeg... :) Så koselig! Bare å pakke kofferten og komme og bo hos oss, det, men må advare deg, vi har bare 66 kvm. ;) Så utrolig fint det ble med de perlene også da! Og så gøy når barna kan være med og lage ting! :D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails