mandag 3. januar 2011

Mot lysere tider



Se sol Sissel.
Sissel ser sol.
Sissel liker sol. 
Sissel ler av supert blogginnlegg;)


Da vi var på besøk hos svigers i jula, fant mannen norskboka si fra første klasse. 1984 var tider det, men selve boka er av årgang 1979 - og det må ha vært enda bedre tider, mener jeg.



Jommen, kunne han ikke skrive navnet sitt også, den flinkingen!



Å, som jeg savner vår, sommer, sol og varme! Men det nærmer seg nå dere:)
Imens er det bare å bringe sola inn ved hjelp av andre ting! Dette er mitt favoritt retrostoff for tida. Det hjelper absolutt på sol og sommerfølelsen i leiligheten! Det er faktisk et stort putetrekk - og jeg har 2! Jeg synes det er så fint at jeg nesten er litt misunnelig på meg selv;)



Ha en strålende mandagskveld:)

8 kommentarer:

  1. Flott stoff, ja! Lyser jo omtrent som ei sol dette:)

    SvarSlett
  2. Herlig å finne slike skatter. Jeg har norskboka mi på hytta. Den er i samma gata som den her. Det var mye om to små troll som het fiffi og foffo.

    SvarSlett
  3. Hehe, den abc-boka hadde jeg også på skolen.
    Og jeg smiler stort her; misunnelg på deg selv! Du er nå god da. En del sommergult i stoffene jeg sendte deg også. Deilig med lyse, glade farger nå!

    SvarSlett
  4. Fin bok. Minner meg om den jeg hadde i 1979. "Fiffi og Foffo" så nok også på sola. ☺

    SvarSlett
  5. Så koselig innlegg Sissel, herlig!
    Merker jeg savner sommer, eller bare VÅR, veldig selv :)

    Nydelig retro stoff, skjønner godt at det er en favoritt!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  6. Ah, enhver lærers mareritt! :p Skikkelig meningsfylt lesning for elevene! Men kul er den jo ;)

    SvarSlett
  7. Så morsomt! Jeg husker min søster hadde den leseboka! Nostalgi, nostalgi...

    Ha en fin og snøfull dag!

    SvarSlett
  8. Se der, ja, den lærte meg å lese og ; )
    Vi er misunnelig på deg vi og, for det stoffet der!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails