tirsdag 20. september 2011

En skråtaksgarderobe blir til


Vi har mye skråtak å forholde oss til i 2. etasje. På en måte liker jeg det, jeg synes rommene blir lunere og mer intime, men spesielt praktisk er det ikke. Særlig når det gjelder skap. 
Vi kunne fått spesialtilpasset en skyvedørsgarderobe eller vi kunne funnet lave nok skap og laget en vegg av disse, men dette var løsningen vi endte opp med når vi nå (allerede...) hadde behov for litt mer oppbevaringsplass.


De forrige eierne av huset lot en hel haug med Malm kommoder (Ikea) stå igjen når de flyttet. De har vi beholdt, da de passer perfekt inn under skråtaket. 


Det ble en Ikea-tur på oss forrige torsdag, der vi bl.a. gikk til innkjøp av en drøss med hvite bokser og et stativ med trådkurver. Mannen min er en drøm å ha med på Ikea, bare så dere vet det:)






2 hvite gardiner fra Ikea ble til forheng foran, sammen med 2 x retrodynetrekk fra loppis.
(Oisann, må strykes litt gitt!)


Og det var det - en stykk ferdig skråtaksgarderobe!

Bak forhenget har også et klesstativ fått plass:)






Fort og greit:)
 Forhenget gjemmer rot og er dekorativt, og er lett å fjerne før visning om vi ønsker å flytte en gang i tiden.


Tenk at jeg nå nesten har et "walk-in-closet"!
Ikke dårlig eller hva? ;)


P.S. Takk for den store støtten når det gjaldt med valget mitt om å male over honningglasuren! Godt å vite at jeg har bloglandia i ryggen;)

7 kommentarer:

  1. Så friskt med gardinene, og så praktisk :-)
    Skråtak krever litt nytenkning, og jeg synes du hadde en fin løsning :-)
    PS IKEA er MORO!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  2. super lurt altså! herlig og kreativ løsning.

    SvarSlett
  3. Så koselig garderobe!! Kjempefint syns jeg!! :)

    SvarSlett
  4. Rigtig fin garderobe! Vil lige sige til dig, at Ikea har nogle metal-wires, som kan spændes op på væggene, hvor de forhæng kan hænge på. Så bliver det mere stramt og forhænget vil ikke røre jorden inde på midten.

    SvarSlett
  5. Det ble et fint Walk in closet:) Og du, de stoffene glatter seg ut av seg selv når de henger:)
    Mannen min liker Ikea han også, når vi er der for å handle noe spesielt:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Det er det tøffeste walk-in-closet-et jeg har sett!!! :) Herlig! Og jeg håper du får noe av det du ønsker deg på lørdag! De små juletrelysestakene var så fine! Gratulerer med dagen på forskudd!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails