fredag 11. november 2011

Tips fra barnehagen #1: Hånd- og fotavtrykks-elg


For et par uker siden begynte jeg å jobbe i en barnehage. Bare noen ekstravakter ved siden av nattsykepleierjobben. Noen ganger er det ålreit å jobbe med folk under 80 år også...;)

Barnehager er virkelig gullgruver når det gjelder kreative ideer. Allerede etter 3 vakter har jeg fått mange tips til hva jeg kan lage sammen med lillegutt. Og noen av de tipsene tenkte jeg å dele med dere. 



Først ut er denne elgen.


 Du trenger:

- papir
- maling 
(Jeg brukte akrylmaling, men tror kanskje det blir enda finere med vannfarge, som er litt mer "gjennomsiktig")
- pensel
- tusj
- bevegelige øyne, knapper e.l.
- et barn;)




Slik gjør du:

Påfør maling på den ene foten på barnet og trykk denne på papiret. Det blir snuten til elgen. Vask så foten (det kan være greit å gjøre dette på badet), og gjør det samme med en og en hånd, så du får gevir. Fest på øyne, og når malingen har tørket helt kan du tegne på nesebord med en tusj.




Da skulle du ha en elg!
Har du ikke det, er det ihvertfall ikke min feil! ;)


18 kommentarer:

  1. kjempekul! fikk lyst å lage denne på en genser eller noe i stofftrykk:)

    SvarSlett
  2. De er supersøte :) og en flott ide! (som vi lager med jevne mellomrom hos oss også)

    SvarSlett
  3. Hehe...genial!!

    Så enkelt at far kan gjøre det...
    Fysj da ;)

    Rettere sagt en super farsdagsgave!!

    Fin fin hælg te dæ!
    Klæm

    SvarSlett
  4. Så kul...i glass og ramme hadde den jo blitt rene kunstverket.
    Og det hørtes gøy ut å jobbe i barnehage. Ikke en dum ide å kombinere det med sykepleier yrket. Hmmm...kanskje noe å tenke på for meg :)

    SvarSlett
  5. Kul elg! HVilken barnehage er det du jobber i?

    SvarSlett
  6. Jippi endelig fant jeg et bilde av elgen jeg har leta etter :-) Har tenkt å lage slike bilder til besteforeldre til jul, men huska ikke helt hvordan den skulle være :-) TAKK :-)

    SvarSlett
  7. Artig idè :) Da nevøen min var liten fikk jeg og mannen min hver vår t-skjorte til jul som var dekorert på denne måten. Dessverre var gevirene/håndavtrykkene plasser litt i overkant taktisk midt på puppene mine, så jeg har i grunn ikke brukt den så mye ute blant folk :D

    SvarSlett
  8. Super sød ide :-)
    Den låner jeg lige...

    SvarSlett
  9. For en idè...superkul elg:)..Slike kunstverk kunne jeg jo hatt på veggen i min fotklinikk:)

    Ha en fin helg
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  10. For noen herlige elger! Så god ide!

    SvarSlett
  11. Kul elg! Har jo en forkjærlighet for elg for tida, etter det super tipset ditt. Har faktisk også en elg laga etter samme mal som denne hengende å tavla. Trollet lagde i første klasse, men de klippa ut i litt tykt papir og satte sammen fot og hender, eller hode og gevir da. :-)

    SvarSlett
  12. Akkurat slike elger har vi også i vår barnehage. Vi lager de hver høst....artig pynt på avdelinga.

    SvarSlett
  13. Roligaste tipset på länge! Tack! :-)

    SvarSlett
  14. Sånne er søte ja :-) dei laga sånne i barnehagen til ungane i fjor, men då teikna dei berre rundt hender og fot og klipte ut, og så limte dei hendene på på toppen av foten, vart kult det og :-) ...og litt mindre søl ;-)

    SvarSlett
  15. Så flott! Tenkte å utføre samme aktivitet i barnehagen der hvor jeg er, men hvilke mål fra rammeplanen er det denne aktiviteten dekker og en hvorfor bør barna utføre denne aktiviteten :) Håper på svar så fort som mulig :)

    SvarSlett
  16. Hvet du ca. hvor lang tid det vil ta om det er med 5 barn? :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails