søndag 23. oktober 2011

Loppismøbler

Vi fant noen fine møbler på loppemarkedet i går:)

Dette nattbordet skal lillegutt få til lekekroken under trappa. Det var gulhvitt, men er nå malt "ordentlig hvitt" og har fått en lysegrønn og en turkis skuff.
Mor i huset syntes det ble så fint at hun egentlig vil beholde det selv...


Denne lenestolen fikk jeg overbevist mannen om at vi trengte.
Dessverre glemte vi å lukte på den. Gammel hytte og fuktig kjeller er en god beskrivelse av lukta...
Noen som har et tips når det gjelder å fjerne vondt lukt fra møbler?


Fortsatt fin søndag:)

14 kommentarer:

  1. He he, du rakk litt av hvert? Og du har allerede malt noe du kjøpte i går! Jeg er imponert!

    SvarSlett
  2. Hvor er de fine. Jeg elsker loppis, det er mit store sommerferie trip i Sverige hvert år ;O)

    Prøv at vaske den af i Rodalon.. ved ikke om det hedder det samme på svensk... Men jeg vil vakse alt træ godt af i det og forsigtigt tage stoffet også uden at går det meget vådt.

    SvarSlett
  3. Så fint nattbord. Du er jaggu rask på labben med å fikse opp. Jeg har et lignende et som enda bare har fått maling på selve ramma....ikke kommet noe lenger. Og jeg har hatt det i et år. Hahaha.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Kjøpt i går og malt ferdig allerede..?
    Jeg er imponert ;)
    Fin kommode.
    Ingen gode råd å komme med angående vond lukt...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  5. Nydelig nattbord!
    Skjønner godt at du vil beholde det selv ;)
    Hærlige farger du har valgt da må jeg si...

    SvarSlett
  6. Usj...vond lukt..ikke noen gode råd å komme med, annet enn å tørke/lufte den godt, skifte innmat og trekk. Stolen var jo søt som bare det, håper du får vekk lukta slik at den kan brukes og komme til sin rett.

    Klem

    SvarSlett
  7. se her ja:)))
    så fiiint det nattbordet ble!!
    herligste farger (du skulle kjøpt det andre til deg selv;)
    så synd med den stolen da! har vel ikke noe gode tips jeg helller..
    klem fra Tone

    SvarSlett
  8. Herlig nattbord!! Kunne jeg fått fargekodene på skuffefargene dine? Slenger meg på som imponert over at du har malt ferdig i dag det du kjøpte i går jeg også. Flink :)

    Har lurt inn en gammel lenestol i stua jeg også,
    snek meg avgårde for å hente den mens kjæresten ikke var hjemme. Plutselig var den bare der!
    Hørte snakk om en slags rens som du kan spraye på og støvsuge av igjen - men har ikke fått ut fingeren og skaffet det enda. Finnes sikkert på Skeidar/Bohus o.l. i tilfelle?

    Lykke til, gi meg beskjed hvis du finner en metode.. :)

    SvarSlett
  9. Nydeleg fangst! Eg ønsker meg også eit sånt nattbord!

    SvarSlett
  10. Hvor et fedt lille bord - det gad jeg godt eje!!!!!

    SvarSlett
  11. Wow. Du er kjapp! Jeg har såvidt fått tingene vi kjøpte i går ut av posene, langt mindre gjort noe med de! :) Men nattbordet ble veldig fint da!

    SvarSlett
  12. Kjempefint nattbord!! Jeg må også alltid sette igang med slike prosjekter med en gang det er i hus! Har ikke tålmodighet til å vente :) Klem.

    SvarSlett
  13. Superfine ting du fikk tak i. Jeg var i samme situasjon tidligere i år da jeg fikk tak i en 60-talls ørelappstol med turkist ullstoff for 100 kr. Viste seg å lukte gammelt hus/kjeller. Fikk tips om å vaske med salmiakk uten for mye vann på kluten + å lufte godt. Hadde den under løs presenning i hagen i sommer, luftet den i finvær, vasket og støvsugde den flere ganger. Og så sprayet jeg den med X-it (luktfjernerspray). Vet ikke om sistnevnte har noen effekt, men nå lukter den veldig lite, og det blir bedre og bedre for hver uke. Lykke til!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails