lørdag 22. oktober 2011

Skrimlopper

Endelig loppis i byen igjen!
Jeg har aldri vært på dette loppemarkedet før, men det bare gøy å oppdage noe nytt når man flytter tilbake til hjembyen:) Det var ganske stort, men med en skuffende tekstilavdeling. Ikke at det manglet tekstiler, det var bare litt lite av det jeg var ute etter. Er ikke helt der enda at jeg kjøper brukte stretch-laken;)

Som vanlig var jeg i godt selskap; fineste Monika var sjåfør og medløper, og det første hun gjør når vi kommer frem til stoffene er å slenge dette vatteppet i fanget på meg:) Nå er vi heldige eiere av hvert vårt turkise vattteppe:) I tillegg møtte jeg igjen søteste Tone (Designhund) og fikk også hilst på Dina (Yldi) :) Veldig koselig! :)




 Noe sengetøy havnet i sekken



Fant en god del barnetekstiler, både gardiner og sengesett





Dette er også en gardin...


...og dette en superfin duk





























Slike bånd til å henge opp fat i har jeg begynt å se en del av rundt på forskjellige blogger. Klarte ikke gå ifra denne med epler.


Det var ikke mange som hadde kikket igjennom barnebøkene før meg, så der gjorde jeg noen ordenlige kupp! Både Albert Åberg, Emma, Mummi, Elias og Jan og Julia ble med hjem til lillegutts stadig økende bibliotek...:)





























Men dagens beste funn må være dette....

Et mini-piano i god stand (og med en veeeldig god lyd!) som jeg ga hele 30 kr for!


Jeg fikk med meg noen møbler hjem også, og fant endelig noe jeg har sett etter lenge, men det får bli et annet innlegg!


Nå lurer jeg bare på en ting;

Hvor var Pia??

17 kommentarer:

  1. Woow, for nokre loppekupp! Eg synes det var ein imponerande tekstilfangst eg, kanskje det berre er ekstremt dårleg utval rundtom her...

    SvarSlett
  2. Herlig vatteppe!
    Jeg var også der på leten etter skatter.Syns stoff haugen var stor, men lite spennende ja.
    Ble noen få andre skatter da :)

    SvarSlett
  3. Å...kjenner at det er altfor lenge sidan eg har vore på loppemarked! Fantastiske funn, eg likte særleg godt vatteppet! Nydeleg!

    God laurdagskveld til deg...

    SvarSlett
  4. For et fantastisk søtt lite piano! Og ikke dårlig stoff fangst! VAr super interessert i et lite lekepiano/bok i ett, på min loppetur i dag. Det skulle de ha 300kr for.. så vi har fortsatt ikke Piano i hus for å si det sånn.

    Gratulerer med deilig hvit trapp! Godt jobbet!!

    SvarSlett
  5. Åhhhh - for et vatteppe!!!!!! Turkis er fantastisk.

    Jeg er dårlig på kommentering for tiden - men vit at jeg leser hvert ord du skriver - kanskje opptil flere ganger til og med ;). Det er så trygt og fint å ligge i senga og lese koselige innlegg fra favorittbloggerne mine (du inkl. der) når serratoninnivået krangler. Helgeklem

    SvarSlett
  6. Så mange fantastiske funn! Og Fru Pigalopp da, gitt!! Husker henne godt fra egen barndom.. :)
    Vatteppet var bare nydelig!

    Har begynt å raide barnebokseksjonen selv,
    har dessverre ikke funnet det helt store enda -
    men heldigvis har jeg noen gullbarrer fra min og min brors tidlige år.. herlig :)

    SvarSlett
  7. Nydelig vatteppe. Og så mange fine stoffer!
    Lekepianoet var knallkult:-)
    Loppemarked er gøy!

    SvarSlett
  8. Jeg var der i går! I timesvis!! Satt fram alle disse greiene og dingsene, bar tinnlysestaker og kurver og vaser og lysestaker. Var på nips-borda, og hadde full oversikt der. Men tusla litt rundt for å titte - jeg så den eple-greia:) Holdt meg unna i dag...

    SvarSlett
  9. Nyydelig vatteppe!! Og tenk å finne et slikt fint piano da!!! Heldiggris!!!

    Koselig å møte bloggere også da :)

    KLEMMER

    SvarSlett
  10. hæ - kjøpte du ikke stretch-laken??
    det kan jo bli mye fint da!!
    fant et par av sengetøybrødrene dine jeg også...
    men er enig - MYE men ikke så smashing farger og mønster akkurat.

    Jeg fant et lite bord og en vase på koserunden etterpå,
    samt noen søte duker etter en del grafsing.

    Utroolig skjønt piano du fant - herlig!!!
    og forresten en herlig liten familie som var med deg i dag:)
    og du..så stolt jeg blir av min første førnøyde stjernekjøper.
    -har litt lyst til å sy noen fler,
    gjerne i småblomster! Skal gi deg et hint jeg, når de evt. legges ut...
    kos deg med resten av helgen!
    Klem

    SvarSlett
  11. Nei, slitne stretchlaken er liksom ikke så spenstig ;)

    Synes du fikk med deg noen tekstilgodbiter jeg.
    Nydelig vatteppe og stoff i varme toner. Men skjønner hvis du er på jakt etter noe bestemt, så blir man litt skuffet...

    Dødskult piano da, og sånn brettoppheng har jeg sett noen som har satt beltespenne på og bruker som belte. Innmari fint!

    Deilig søndag te dæ! :) Klæm Siw

    SvarSlett
  12. Fineste minipianoet! Fantastisk! *♥*

    SvarSlett
  13. Hvor er det vildt med det lille piano! Virkelig et kup!! :)

    SvarSlett
  14. Åh, fineste pianoet. Hadde blitt helt vill om jeg hadde funnet det :D Og kuleste sengetøyet med sint tv og sjonglerende hund :D

    SvarSlett
  15. Å..for et fint vatteppe! Og piano..SMELT!
    Det går vel i Lisa gikk til skolen, hele dagen nå?;)

    SvarSlett
  16. Her var det FUNN til den store gullmedalje!! Love the piano..."SUKK" et slikt har jeg ønsket meg siden barnsommen..Og eplefathengeren var også midt i blinken:)

    SvarSlett
  17. herligheeeet så mye fint!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails