torsdag 27. oktober 2011

Smør og margarin

Lillegutt elsker smør. Han skal gjerne smake på det hver gang vi baker - opptil flere ganger til og med. (Prøver å lære ham at da heter det ikke å smake lenger...) Snur mamman ryggen til et øyeblikk sitter han fort med en neve smør i handa og koser seg. Hvis han er uheldig og arver min families heller magre fysikk, er det kanskje like greit at han fyller på litt...;) Jeg har alltid brukt margarin når jeg baker, det er først i det siste jeg har gått over til ekte meierismør. Og jeg må innrømme at det faktisk gjør en forskjell. 


Men selv om jeg og lillegutt har gått over til å heie på smør, sier jeg ikke nei takk til en margarinkasse:)




Nå har jeg bakt cookies som mannen skal få, hvis han er så snill og setter hjul på margarinkassa for meg. Det er vel en god deal?


Har dere vært borti noen som har klart å skrive så mye om smør i et blogginnlegg før, bare fordi hun viser frem den nyeste trekassa? ;)

12 kommentarer:

  1. Det burde være en god deal;-) Du har ret man KAN smage forskel, specielt på cookies, om der er brugt smør eller margarine. Jeg bruger ALTID smør unaset, hvad jeg skal bage:-)
    Kh Trine

    SvarSlett
  2. Haha, søte lillegutt. Ekte meierismør UTGJØR faktisk en forskjell ja. Sånn ærre-barre!

    Den margarinkassen din var bare helskjønn,
    og jeg tror nok absolutt mannen går med på den
    avtalen ;)

    God torsdag!

    SvarSlett
  3. Hurra for ekte smør - bra du har gått over til det! :) Og nydelig kasse.

    SvarSlett
  4. der klarte du smooth å gjøre et matinnlegg til et interiørinnlegg!
    syntes den overgangen var super!
    var jammen noen supre kasser du viser også! LOVE IT!
    med hjul blir det bra, har både på Biltema og Clas O:)
    fin dag til deg min venn!
    Klem

    SvarSlett
  5. Hvor får man tak i sånne fine trekasser? :)

    SvarSlett
  6. Veldig bra deal :D Åsso får jo du cookies selv også ;) Kassa var uber kul :D

    SvarSlett
  7. Hehe, skjønner jo at du vil vise frem den flotte kassa! Og med hjul på blir den nok super:-) Hjemmelagdde cookies, det ER en god deal!

    SvarSlett
  8. Mmm. Varm vaffel med ekte smør og sukker fikk jeg lyst på nå.
    Har et bilde av meg fra da jeg var liten, satt midt på kjøkkenbordet med hånda godt plantet i smørboksen ;)
    Stilig kasse! Skal også ut å kjøpe meg hjul snart.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  9. Haha, min lillegutt sitter støtt på benken og spiser smør med skje, tror det der er noe alle unger liker. Jeg tenker som så at for de små, aktive guttekroppene der er det bare bra å få i seg litt ekstra fett (høy forbrenning i denne slekta og).

    SvarSlett
  10. Jenta mi var også veldig glad i smør når hun var i den alderen.. Skulle alltid "smake" hihi.
    Kjempeflott kasse!!

    SvarSlett
  11. Veldig godt tankespinn, følger helt koblingen mellom margarinkasse og smør. :-)
    God deal, mannen må jo slå til.

    SvarSlett
  12. Hei igjen. Nå har jeg endelig fått ferdig elghodet mitt, herma etter deg. Jeg ble veldig fornøyd. Tusen takk for inspirasjon.

    http://innerstiveien.blogspot.com/2011/11/elg-i-solnedgang.html

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails