onsdag 9. januar 2013

MeiTai

Da har jeg sydd min første meitai! Stolt, stolt, stolt! :) Oppskriften finner du her. Å sy en meitai er faktisk ikke så veldig vanskelig. Litt langtekkelig kanskje - det er mange, laaaange sømmer - men ikke vanskelig. Å ta bilde av seg selv og babyen med meitaien - det er derimot ikke så enkelt! Men dere skjønner vel tegninga. :)




Jeg har sydd min meitai i jeansstoff fra Stoff & Stil. Og her vil jeg gjerne få takke. Tusen takk Stoff & Stil avd. Drammen for elendig service og lite flatterende oppførsel nok en gang - deriblant høylytt sukking og himling med øynene. Dere er i det minste forutsigbare. Og bare for å berolige dere; selv om det kanskje gjør vondt å smile i begynnelsen, så vil det gå over etter en stund. Når dere blir vant til det. Jeg lover.

16 kommentarer:

  1. Den ble jo kjempefin! :) Om/hvis/når jeg får barn engang, så vil jeg også bruke meitai. Må være utrolig koselig med den nærheten man får :)

    Ikke handle på Stoff&stil avd. Drammen skjønner jeg. Huff, dårlig service er det værste. :/

    Livet blir mye bedre med et smil. :)

    Ha en fin dag!
    Klem Lene

    SvarSlett
  2. Fiine bilder!
    Høres ut som stoff&stil drammen er et sted man kan unngå ;-)

    SvarSlett
  3. Hvor er den bare blevet super fed! Elsker, at du har brugt denim.

    Fin takketale til sidst;-) Dårlig kundeservice er bare r*virreterende. "Hvorfor arbejder de så i butik?" tænker jeg altid.

    SvarSlett
  4. Superfin nok en gang altså! Tror jeg må få låne den oppskriften av deg! Det var jo det jeg skulle bruke ventetiden på - sy og ordne til babyen! Nå får jeg heller prøve å sy mellom mating og soving ;)

    SvarSlett
  5. Fin - og ser ut som babyen har det heilt topp oppi der :o)

    Det der med S&S Drammen må vere eit lokalt fenomen. Har opplevd det same der - fleire gonger, mens både Oslo, Bergen og Trondheim har vore veldig ok.

    SvarSlett
  6. Fin mei tai. Eg er fan av bæreduppedingser, og har mange forskjellige. Mei taien har vært flittig i bruk,og det er i tillegg ei kjempefin barselgåve om ein kan sy sjøl:-)

    Ang stoff og stil. Eg handler på s&s i bergen. Elendig service? Ja. Kjøpte stoff til brudekjolen min der i høst. Dama som «hjalp» oss sa plutselig, midt i klippinga, «nei, no må eg gå til lunsj, de kan venta til ho der borte blur ledig!» Synd det er så få alternativ...

    SvarSlett
  7. Hei :) Så flott meitai, jeg skulle også gjerne sydd en slik til meg selv og gullet i magen! Har du en link til oppskriften kanskje? Superfin blogg du har, koser meg med å lese den :)

    SvarSlett
  8. Dårlig service er verre enn dyre prisar. Er det fordi det er så billig at dei sparar på smil og service skal tru? Er dårlig med smil i Bergen og... Fin meitai. Eg har sydd ein og, men får ikkje heilt til å bruke den. Synest egentlig det er slitsom å ha ungen på magen.

    SvarSlett
  9. Fin! Det ser bekvämt ut både för mamma och barn. Hoppas att den inte fäller färg bara, det kan ju denim göra ibland.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet, og det tenkte jeg ikke på før etter jeg hadde kjøpt stoffet! Så jeg må nok huske på å bruke mørke klær sammen med mei-taien - og kanskje sy en til i lyst stoff!

      Slett
  10. Hvor er den blevet fin. Vil du dele opskriften eller linke til den?
    Jeg har ledt efter et mønster, men har ikke kunne finde det rigtige:)

    SvarSlett
  11. Som sagt; jeg fikk oppskriften i papirversjon fra naboen min, men tror jeg har funnet den igjen på nettet! Denne ser ihvertfall identisk ut!: http://bare-prat.blogspot.no/2008/10/meitai-oppskrift-sy-selv.html

    SvarSlett
  12. Hvor er den flot. Den kan jeg godt forstå du er stolt af :-)

    SvarSlett
  13. Så fin! Mei Tai er genialt - og en gang i tida var det jobben min å sy sånne... Stilig at det finnes gode DIYer og mønstere for å sy nå, den gang jeg begynte måtte vi finne opp kruttet på nytt selv.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails