søndag 29. august 2010

Sykelig barnslig tidsfordriv

Det tok ikke langt tid fra barnehagestart til basillene inntok heimen! Og jeg som hadde håpet på at det var en myte...! Lillegutt ble syk allerede på onsdag, og i helgen har jeg ligget rett ut! Vi har derfor byttet på å pleie hverandre! Her er gutten i ferd med å forsyne mamma med lesestoff, sånn på sengekanten...:)

Selv om det ikke akkurat var tung og krevende lektyre jeg ble tildelt, ble det allikevel litt voldsomt når jeg da hadde over 39 i temp og bomull i hodet. Så det eneste jeg orket å kikke i var barnebøker, og da med Jesper i armkroken.

Denne boka har jeg kjøpt brukt. Jeg kjøper igrunn mest barnebøker brukt, og da helst de jeg selv husker å ha lest som barn. Denne boka har jeg ikke sett før, men jeg elsker de sjarmerende illustrasjonene til Vivian Zahl Olsen!


Hun får personene til å virke så åpenhjertige og godmodige (og kanskje litt eksentriske og smågærne..?)



Bildene er så herlig detaljrike.


Hun illustrerer en verden som virker god, der alle er venner og vel forlikte:)

Der man bor under regnbuen og vaffelhjertene svever over taket...:)


Nå er det snart mandag - og vi håper på en uke der vi er en smule friskere!

Fortsatt fin-fin søndag!

5 kommentarer:

  1. For en herlig liten gutt som skal hjelpe mamma'n sin med å bli frisk :)

    God bedring til deg!!!

    SvarSlett
  2. Ingen myte, nei - jeg har vel aldri vært så ofte syk som da jeg hadde tre barnehagegutter...Men det går seg nå til, da.
    God bedring, kos dere hjemme med gode bøker!

    SvarSlett
  3. Jeg vil også bo under regnbuen med vaffelhjerter over taket:)
    Så snill liten godgutt som hjelper mammaen sin!!!!
    Håper dere er bedre nå! Ønsker dere ei frisk, ny uke!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Ingen myte nei :o)

    Store gutten min fekk og et par dager på sofaen i veka så gjekk, og med mitt elendige immunforsvar, så betyr det ca 2 veker på mor... God bedring te oss begge 2 då ;o)

    SvarSlett
  5. Har nok litt for mye erfaring med barnehagestart og sykdom, etter å ha jobbet i barnehage i flere år. Alle de små tasset snørret og tette rundt, og flere smittet foreldrene sine ja. Hadde en lang og god runde selv, før jeg ble så og si "immun" etterhvert. Man drar liksom på seg alt mulig til å begynne med. Håper dere kommer dere raskt igjen begge to. Godt å kunne lese litt sammen, mimre litt over gode bøker med dertil minner, og slumre med en liten varm en på armkroken. Sånn sett kan det ofte være bedre å være syk sammen enn i flere runder. Boken hadde god stemning ja, så jeg skjønner godt du likte den. :)

    God bedring, så håper jeg din kjære steller pent med dere imellomtiden. :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails