tirsdag 5. februar 2013

Lillegutts lesekrok


Lillegutt er glad i å lese, og har en egen krok til det på rommet sitt.
En madrass, noen puter og en kasse med bøker - det er ikke så mye som skal til!

Kaj og Andrea (figurer fra dansk barne-tv) er fint selskap.


Teppet som dekker madrassen var noe av det første jeg heklet. 


Jeg har sydd mange putetrekk opp igjennom årene, men Jon Blund-putetrekket er nok et av de jeg er mest fornøyd med. 
Blafreputa vant jeg i en giveaway hos Bare Wunderbar. Min første giveaway-premie! :)


Krydderhylla fra Ikea er super til barnebøker.


Trekassen har nylig blitt malt i lys turkis. Jeg får aldri nok trekasser...;)


Albert Åberg-bildet er det nyeste tilskuddet til lesekroken. Bildet har jeg klippet ut av en bok fra loppis.
Brannmenn, politi og Kaptein Sabeltann er visst kulest i verden! 


Selvsydde oppbevaringsposer med Rasmus Klump og elefanter. 


Det blir stadig gjort noen forandringer på rommet til lillegutt, men vimplene i taket - de består. 
De er jeg fortsatt veldig fornøyd med. Vimplene er festet til taket med vanlig limstift.


13 kommentarer:

  1. Kjempefin lesekrok!
    Og den sparkebuksa du sydde av gammel genser er RÅKUL!!! :D

    Fin tysdag til deg!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har laget til lesekroken! Liker alle fargene:) Tipper lillegutt vil kose seg der!

    SvarSlett
  3. hold op hvor er det fint :) er vild med alle retrostofferne, jeg må selv igang med lidt mere syning :)

    SvarSlett
  4. *sukk* elsker stilen, elsker at du deler :)

    SvarSlett
  5. Skulle ønske jeg var liten og kunne hatt det rommet selv! Blir lykkelig av alle mønstrene og fargene du bruker!:)

    Lurer litt på om du har oppskrift på det teppe? Fiint!

    *smil*
    frukongle

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant oppskriften i en heklebok jeg har, men du finner oppskriften på de samme firkantene her: http://lutteridyl.blogspot.dk/2011/08/diy-hklet-firkant-med-huller.html

      Slett
  6. Herlig lesekrok med masse fine farger!
    De Ikeahyllene er supre!

    SvarSlett
  7. Det er den hyggeligste læsekrog!! Så mange fine detaljer med puder, farver, flag og bøger - der ville jeg elske at sidde og hygge og læse historier for mine børn:0) Kh. Louise

    SvarSlett
  8. Det ser så hyggeligt ud :-)
    SUPER!

    SvarSlett
  9. Oi, utrolig inspirerende! Skal snart til med å innrede rom til en liten gutt og her var det så mye lekre farger at jeg blir i godt humør. Ikke umulig at jeg stjeler en ide eller to :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails