tirsdag 14. februar 2012

Alle hjerters dag og "ny" oppslagstavle


I dag har jeg knekt en kode, nemlig hvordan-få-lyse-bilder-ved-hjelp-av-en-bitteliten-innstilling-på-kameraet-koden:) Veldig fornøyd med det altså. Nå gjelder det bare å finne ut av hvorfor bildene mine har et skjær av lilla/rosa... (Skulle gjerne hatt de enda lysere og skarpere! Noen tips?)
Jeg knoter meg velvillig (*kremt*) videre og om et par år er nok den saken løst også;)


I går fikk jeg det for meg at jeg endelig skulle fikse korktavla som jeg kjøpte for et par år siden og malte rammen til i sommer. Med litt decupagelim og stoff skulle man tro at saken var biff, men ting går ikke nødvendigvis så knirkefritt i Sissel-land. Korktavla farget nemlig av på stoffet, så den er nå full av nydelige brune flekker. Lekkert-smekkert. Det gjelder med andre ord å tenke strategisk når det gjelder plasseringen av bilder og pynt på tavla.




Sånn som dette for eksempel:


Som alle garantert har fått med seg er det alle hjerters dag i dag. 
I går lagde jeg og lillegutt hjertekort som i dag har blitt delt ut til de fineste av de fine.
Gutten synes det er så stas å leke med glitter og paljetter, så dette var et kjært gjensyn etter juletrærne han pyntet før jul.


Kvelden har jeg ikke tilbragt med min kjære, selv om det gjerne er det som er påkrevd på en slik dag. Istedet har jeg vært på farten til Stoff & Stil og påfølgende shopping (som utartet seg litt mer enn vi i grunnen hadde tenkt...) med besteste Monikaen. Og det er jammen ingen dårlig måte å tilbringe denne dagen på, det heller! Glad i deg, snupp:)

(Vi hadde med gave hjem til mannfolka våre altså, pakket inn med veldig macho papir - bare så det er sagt...)



Ha en hjertelig kveld:)


8 kommentarer:

  1. Å takk for en koselig tur snuppelure! Her trodde mannen han skulle få bamse, ærlig talt, hvor sukkersøt tror han at jeg er *knis* ;) klem

    SvarSlett
  2. Fargen kommer an på temperaturen på lyskildene hjemme hos deg, tipper det ikke blir sånn på dagtid når du ikke har lampene på, eller?
    Prøvd å stille hvitbalansen manuelt?

    SvarSlett
  3. Hei på deg, så fantastisk fin voksduk du har, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den, har hatt lyst på en slik så lenge...har sett den mye på danske blogger. Alltid så mye fint på bloggen din, ha en god kveld videre, klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
    Svar
    1. Voksduken er kjøpt hos Plint i Århus. Jeg ble så glad da jeg "ramlet" over den, for som deg har jeg også sett den så mange steder i blogglandia og lurt på hvor man kan få tak i den. Er sååå fornøyd:) Ikke var den rådyr heller!

      Slett
  4. Enig med Wilhelmine, den duken din var knallfin! Er vel egentlig ikke så opptatt av disse markeringene som jeg mener har et voldomt kommersielt preg, og ønsker vel heller at hver dag skulle være valentinsdag mellom mennesker, og fred og sånn;-) Venninnetur til Stoff og Stil ++ hørtes flott ut!
    Har heller ikke tilbrakt dagen med min kjære - når man har førsteklassing så er man vel så ferdig med den slags "valentinskliss" at man heller går på foreldremøte. Så egentlig hadde jeg glemt hele denne dagens markering til jeg reiste til Blogglandia.

    Går det bra med deg og graviditet og nattevaktsstilling? Jeg husker jeg måtte gjøre om nattevaktene, og forsåvidt resten av vaktene i min 3 delte turnus til dagvakter mot slutten av svangerskapet, funka liksom litt dårlig for en "liten hval" og springe på stans og traumealarm. På dagtid var det litt lettere å tilpasse oppgavene, og en litt bedre døgnrytme er jo heller ikke å forakte.

    Oppslagstavla så riktig så fin ut på bildet! Ha en god dag, eller snart natt;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har gått ren nattevaktstilling siden 2007, så jeg har allerede erfaring med det gjennom et tidligere svangerskap. Jeg synes det går veldig bra, men nattevakter passer meg godt generelt. Forrige gang jobbet jeg på en hjerte/slag-avd på sykehus, og det var mer hektisk enn det jeg opplever nå. Men da hadde jeg bare meg selv å tenke på;) Nå jobber jeg lavere stilling, har roligere vakter (på sykehjem), men jeg merker at det å ha barn ved siden av og ikke kunne sove like mye har en stor innvirkning! Det blir nok slitsomt å jobbe flere netter enn 2 på rad etterhvert, men det gjør jeg bare i helgene, så jeg kommer nok til å jobbe stort sett hele stillingen min frem til permisjonen denne gangen også:)

      Slett
  5. Hvilke innstillinger har du på kameraet nå da? Om du vil ha dem lysere, kan du jo stille opp isoen litt.. Kommer ann på mye forskjellig. Hvilken blender du har på objektivet osv. du kan godt sende meg en mail på h_arizta@hotmail.com så kan jeg prøve å hjelpe deg litt :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails