søndag 5. februar 2012

Zig-zag babyteppe

Jeg er i gang med et heklet sikk-sakk teppe. Jeg fant mønsteret i en heklebok jeg har. Trodde og håpet egentlig at bølgene skulle bli litt større og tydeligere, men jeg gidder ikke rekke opp alt denne gangen.
Det får bli som det blir. Babyen blir sikkert fornøyd uansett;) 
 Har du linken til en annen oppskrift som jeg kan prøve senere, blir jeg glad om du deler! 


Jeg hadde ikke så lyst til å lage teppet tradisjonelt lyseblått, så da ble det turkist med litt hvitt og gult istedet. 




Deilig å ha et prosjekt å holde på med på kveldene.
Spesielt når man kan lage det liggende på sofaen med et varmt pledd rundt seg:)


Fin søndagskveld til deg:)

22 kommentarer:

  1. Så fine farger sammen :)
    Enig med deg at det er fint å bruke andre farger enn lyseblå til guttebabyer, jeg laget ett i bestemorruter med hvit og grønn til nevøen min. Ligger bilder på bloggen min.
    Greit å ikke være bare a4 i fargevalg!

    SvarSlett
  2. Jag håller på med precis samma virkprojekt här hemma. Har länge tänkt att jag ska göra en sicksak-filt och nu äntligen har jag fått ändan ur och tagit tag i det.

    SvarSlett
  3. Sikke nogle fantastiske farver - det går jo lige i mit gode humør!

    SvarSlett
  4. Det blir jo kjempefint :-) Nydelige farger, og jeg synes bølgene var veldig fine!

    SvarSlett
  5. Dette blir fint!
    Eg likar litt utradisjonelle fargekombinasjonar til gut/jente:) Er akkurat starta på eit *wool eater* teppe til ein gut i lilla, mosegrønt og mørkebrunt.
    Til mine bølgetepper har eg brukt dette mønsteret: http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html. Du får ta ein titt!

    SvarSlett
  6. Så fine farger - blir sikkert et flott teppe:)

    SvarSlett
  7. Så fint det kommer til å bli :) Hekling imponerer meg, jeg har planer om å lære meg det, men nei det blir med planene.
    Fin kveld til dere også!!

    SvarSlett
  8. vet pickles.no har ett lignende men du vil vel heller hekle enn strikke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle gjerne strikket - hadde jeg bare kunnet det! Har planer om å lære meg det en gang, men nå tar jeg lappen og det får være nok ny lærdom for i år. Er ingen ungdom lenger vettu;)

      Slett
    2. Bra det er flere hoder som ikke tar imot mer info enn akkurat nødvendig her ;P
      Har store planer om ett bestemorrute-teppe til lille jenta kommer i sommer...men så var det jo den biten med å lære å hekle også da...! Hun har heldigvis 3oldemødre som kan hekle og 3tippoldemødre som også kan tenker jeg, familieprosjekt! ;P

      Slett
    3. Nå har jeg vært hos bestemor å lært meg litt hekling :)
      3 bestemorruter er en start på ett teppe hvertfall! ;)

      Slett
  9. Tusen takk for mål ;). Jeg kjente igjen et par stoffer ja ;).

    Superfine farger ;). Jeg hadde forresten turkis strikket hentesett da jeg ble født i 1971. Det ligger pent oppbevart i en Nina-minne-boks.

    SvarSlett
  10. Lækre, lækre farver! Jeg ville gerne prøve at lave dette tæppe på et tidspunkt, strukturen ser helt fantastisk ud:)

    http://allthingsbrightandbeautifulcrafts.blogspot.com/2011/11/bobble-blanket.html

    KRAM
    Lis

    SvarSlett
  11. nydelig teppe!
    du er jo hekledronninga da!!!
    drømmer om å bli like flink som deg.
    ..men i morgen…skal jeg faktisk treffe ei eldre dame,
    på Kåre kafe, som skal ha et lite heklekurs med meg.
    det blir koselig.
    da blir det nok saker:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, hekledronning du liksom! Det er faktisk bare 2 år siden jeg lærte meg det, så jeg regner med at jeg må dele tronen med deg ganske så snart;) Kan være godt med litt hjelp i begynnelsen ja! Hadde ikke klart å lære å hekle hvis ikke jeg hadde hatt mamma rett i nærheten da jeg startet. Skjønte ikke hvordan jeg skulle telle maskene engang! Masse lykke til:)

      Slett
  12. Teppet blir nok kjempefint, fargene er supre!! Klem fra Anne

    SvarSlett
  13. Hei!
    Flotte farger du bruker, dette blir fint å ha over (eller under) babyen.
    Jeg startet på ett i sommer, som forøvrig ikke er ferdig, og oppskrift fant jeg her; http://www.slagtenhelligko.dk/2007/03/02/kludetaeppeopskrift/
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  14. Og etterhvert som arbeidet skrider fram så blir jo det et ekstra teppe som også gir varme!

    SvarSlett
  15. Ååå, heerlig teppe!! Nydelige farger også :)

    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  16. Er fint med andre farger enn bare lyseblått til guttebabyer :) Jeg har laget et teppe til han som vokser i magen min. Det kan du se her hvis du vil: http://lillapantershverdachsliv.blogspot.com/2012/04/jeg-har-heklet-et-sikk-sakk-teppe-til.html

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails