søndag 4. november 2012

Juleverksted-tips #1: Stjernegirlander


Juleforberedelsene er i gang! Jeg har en laaaang liste med ting jeg har lyst til å lage, og tenkte å dele resultatene her på bloggen - forhåpentligvis til inspirasjon for noen! Akkurat denne juleverksteds-aktiviteten er vel mest for voksne eller ganske så store barn, men etterhvert vil det komme tips om ting som også en 3-åring kan være med å lage:)

Først ut er altså denne stjernegirlanderen som jeg fikk inspirasjon til via Pinterest. Ved å lage små hull i stjernene og så tre de på et tykt bånd, sklir de ikke rundt og girlanderen kan henges opp både vannrett og loddrett! Jeg har valgt å klippe ut stjerner, men girlanderen kan bli like fin med f.eks. hjerter eller juletrær. Det er bare fantasien som setter grenser, vettu! ;)

Du trenger:
- sjablong av ønsket figur
- tykt papir
- blyant og viskelær
- saks
- noe å lage hull med
- bånd

Tegn av så mange figurer du ønsker. Jo flere figurer, jo lengre girlander. Klipp figurene ut og viskle bort blyantstrekene. Lag et hull i midten og tre de på båndet med ønsket avstand.  Ferdig! :)




Alle juleverksted-tipsene finner du samlet her.

8 kommentarer:

  1. Enkel og fin!
    Eg prøvde å klippe i ein fin kartong for å lage ei slik rekke, men det var ikkje godt å få det fint... satsar heller på din versjon:)

    SvarSlett
  2. Vilken fin girlang! Gillar det bandet. Ska bli roligt att se vad du hittar på härnäst! Ha en fin söndag!

    KRAM!
    Petra

    SvarSlett
  3. Så fint!! Gleder meg til flere tips!! :)

    SvarSlett
  4. Så fin den var! Gleder meg til å se flere tips her inne. :)

    SvarSlett
  5. Så enkelt og flott...akkurat slik jeg liker det! Takk for tipset,
    jeg ser fram til flere :-))

    SvarSlett
  6. Den var fin. Jeg trenger juleverkstedtips for både store og små så denne lagres, tusen takk.

    SvarSlett
  7. Ej hvor er den fin! Måske man skulle prøve at finde tid til at få lavet en selv. :D

    Mvh Susan

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails