mandag 26. november 2012

Mini-tre og heklet stjerne

I går var jeg på skogstur og hogget trær - ett mini-juletre til lillegutts rom og et par til meg selv:) 
Nei, man kan ikke få nok juletrær! Og nei, det er ikke alt for tidlig å tenke på slikt...! ;)


Treet må selvfølgelig ha stjerne på toppen, heklet etter denne fine oppskriften.
Stjernen er fylt med vatt og har en åpning i bunnen.
Neste prosjekt blir å sy et mini-juletreteppe!


Resten av pynten kommer ikke på før 1. Desember og da skal lillegutt få pynte treet sitt helt selv. 
Men det blir vel til at mamman har valgt ut pynten på forhånd, kontrollfreak som hun er...;) 
Og så må den selvlagde pynten på selvfølgelig! :) Nye juleverksted-tips kommer snart!



Det var godt jeg tok turen ut i skogen i går, for i dag ser det slik ut utenfor!
Ikke vanskelig å få julestemning nå! :)



Apropos juletrær; vi har fått juletreet vårt fra Danmark! Den snille mamman min klarte å stappe to juletrær inn i bilen:) Hurra! :)

16 kommentarer:

  1. Sikke skønne billeder og hvor ser det bare fint og hyggeligt ud! Dejlig blog du har, glæder mig til at følge den:0)
    Mange hilsner fra
    Louise

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak, er allerede helt forelsket i din blog og skønne indlæg:0) Måske du også har lyst til at kigge forbi min blog og læse med, det ville glæde mig:0)
      Ha dejlig dag.
      Mange hilsner Louise

      Slett
  2. Så fint minitre! Også så bra at dere får det perfekte juletreet likevel. Det var jo akkurat slik et juletre skal være!

    God mandag til deg!

    SvarSlett
  3. Hei Sissel
    Tusen takk for koselige ord, men jeg må jo bare skynde meg å si "vise versa". Jeg er imponert over hyppigheten på innleggene dine og alt det fine du hele tiden lager.
    Juletreet var så flott, herlig form på det og den superfine heklede julestjernen satte prikken over i`en.
    Fin mandagskveld til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Hvor er det en fin stjerne - og elsker værelset, det er bare så flot!

    SvarSlett
  5. Jeg fik akut lyst til en ferie nordpå, da jeg så dit sidste billede. Hvor ser det bare fantastisk ud! Elsker sne!

    Rigtig god aften,
    Kh. Sidsel.

    SvarSlett
  6. Jo, det er for tidlig å tenke på juletre nå! ;)

    SvarSlett
  7. Wow så hyggelig, flott heklet stjerne - og fantastisk med så mye snø - ikke mye av det her i Køben....

    SvarSlett
  8. Å, så nydelig - både treet og stjernen! :)
    Vi har bare et liksomtre til guttaboys, men har lyst å finne et lite et til meg selv ;)
    Så bra at dere fikk juletreet hjem likevel! Det var jo kjempefint!

    Ha en god mandagskveld!
    klem

    SvarSlett
  9. Oj, så fint det var med et slikt, lite tre, og den hekla stjerna var søt. Farlig å se slike fine ting på andres blogger, da får jeg bare enda flere ting på "vil lage" lista mi :)

    SvarSlett
  10. Heldige lillegutt! :) Så fint treet var! DU, jeg har et spørsmål: Vi skal ha et slikt, akkurat i den størrelsen hjemme. Jeg har også sett for meg sinkbøtta. Men hvordan får du det til å stå oppi der? Er det grus? Jord? Og hvordan er det å vanne treet? Får det nok vann når det står nedi der? Holder det seg lenge?

    mvh Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde et slikt tre i fjor også. Da brukte jeg sand fra sandkassa. Lurt å ha pose oppi sinkbøtta først, så slipper du å være redd for at det skal lekke. Så lenge du husker å vanne det, holder det seg lenge! Denne gangen stjal jeg strøsand fra kassa i borettslaget...! Og glemte å ha i pose - derfor tallerken under! ;)

      Slett
  11. så nydelig da..! perfekt lite tre, og den hekla stjerna var supersøt!
    heldig som får hjem treet fra danmark likevel, for det var en premie-tre!

    SvarSlett
  12. Har lige fundet din skønne blog - og bliver hængende som fast læser :)
    Hvor er det en fint hæklet stjerne, ville ønske jeg kunne hækle...
    Mange hilsner fra Anita
    Vil også blive glad hvis du har lyst til at kigge med hos mig, jeg er ny i dette spændende blog univers :)

    SvarSlett
  13. Så fin stjerne, og så fin blogg :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails