onsdag 2. mai 2012

Vimpel av barnebok - DIY

Jeg ELSKER fortsatt pinterest!
Det er få steder man kan finne SÅ MYE inspirasjon som der. 
I går fikk jeg som vanlig kreative tvangstanker og bare måtte lage noe. 
Da var det bare å gå igjennom mappene mine og vips - så hadde jeg plutselig en idé:)

Inspirert av denne vimpelen, kommer det her en liten DIY om hvordan lage en vimpelrekke av en barnebok:)

De som har fulgt bloggen min en stund, vet at jeg er over middels glad i vimpler. 
Denne gangen ville jeg lage en til knertens rom og for variasjonens skyld, ville jeg lage den av halvsirkler istedet for trekanter. Jeg brukte en stor kopp som mal. 
Uansett hva slags vimpler du ønsker; lag deg en mal du vil bruke.


Finn motiver i boka du ønsker å bruke. Tegn rundt med blyant.


Klipp løs uten skjemsel;) 
Denne boka betalte jeg 10 kr for på bruktbutikken. 
Det er mange fine bøker å finne brukt - så spørs det bare hva man har samvittighet til å klippe i!


Sy på skråbånd.


Tada! 
Nå har du en superfin vimpel til barnerommet:)



Er du på pinterest?
Gi meg et hint - jeg vil gjerne følge deg:)


Ha en super dag:)


23 kommentarer:

  1. SÅ fin en ide -selvom jeg nok vil have lidt svært ved at sætte saksen i bogen..
    Jeg er desværre ikke på pinterest men modtager gerne en invitation ;0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal du få:) Jeg trenger bare mailadressen din!

      Slett
  2. Åååå, den var fin! Gleder meg til jeg en dag skal pynte barnerom selv. :)

    SvarSlett
  3. så skjønne!! dumbo er jo kjempe skjønn!
    ha en fin dag! klem fra yvonne.

    SvarSlett
  4. Å NEI!!
    Har du klippet i Dumbo?? Hehe...
    Kjempefin ble vimpelen! Perfekt på et barnerom.
    Pinterest er en gullgruve. Låv it!

    Jeg kjøpte dobbelt sett med noen Elska Beskow bøker på Fretex.
    Et sett for å klippe i/lage bilder av og et sett for å lese i ;)
    Skulle først ha bare en bok, men kjente at det ble vanskelig å
    demontere den.

    Fine daga te dæ! :)
    Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. Pingle! ;) Jeg har til og med klippet i en "Mitt skattkammer"-bok jeg... Eier ikke skam vettu;)

      Slett
  5. Ej hvor er den sød!! Rigtig god idé :)
    Jep jeg er på Pinterest, der er et link i min højre sidebar på bloggen :)

    SvarSlett
  6. Ih, hvor er dte en god idé- elsker den. Knus Heidi

    SvarSlett
  7. Sikke en super god ide - tak for god inspiration :o)

    SvarSlett
  8. Fantastisk søt vimpel!! Jeg følger deg allerede på pinterest.., masse fint i mappene dine ja:)

    SvarSlett
  9. Fantastisk ide:) sådan en må jeg lave:D
    Har ikke bevæget mig derud endnu og forstår ikke helt hvordan det fungere:)
    God dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke vanskelig! Må prøves:)

      Slett
  10. En super god idé! Den havner fluks i min "ting-jeg-må-lave" skuffe. :)

    Jeg er også på Pinterest (har et link på min blog) - det er bare et vildt smart koncept.

    SvarSlett
  11. Så stilig !! Og en fantastisk kul idè.
    Dette fikk jeg lyst til å herme.
    Artig :)
    Jeg har ikke prøvd pinterest ennå.. kanskje på tide ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  12. Jeg er på her: https://pinterest.com/snullemor/

    Ikke altid lige aktiv, men du har ret - der er SÅ meget fint!

    Du er også velkommen til at besøge mig på min blog, hvis du har lyst!
    : )

    SvarSlett
  13. Herlig vimpelrekke! Eg hadde tenkt å sy ei vimpelrekke i stoff i dåpsgave, men no gav du meg ein ny idé:) Har jo Disney-bøker frå min barndom liggandes, så då spørs det berre kva bok eg klarer å *ofre*...
    Følger deg på Pinterest:)

    SvarSlett
  14. Sikke en fantastisk idé:-)
    Elsker simpelthen Pinterest. Kan bruge mange timer derinde, hihi. Desværre bruger jeg flere timer dér, end på at lave alle de gode idéer...hmmm.
    Søg på Ulla Ibsen, så finder du mig;o)

    SvarSlett
  15. Smart! Og vi som har tusen Disney-bøker her. Lagrer ideen på minnet :-)

    SvarSlett
  16. aldeles helt nydelig vimpel, er så fint med sånne runde!!!
    søøøte Dumbo, hadde boken da jeg var liten…

    SvarSlett
  17. Kjempemorsom vimpel! jeg må nok finne en annen bok, denne er litt for populær hos mine små.. ;-)

    SvarSlett
  18. En sånn vimpel har jeg faktisk nesten kjøpt på Etsy for noen år siden!
    Men nå kan jeg jo lage den selv Ü
    Jeg er på Pinterest, og jeg må si at jeg av og til blir nesten overinspirert der! Fantastisk tidsfordriv Ü

    SvarSlett
  19. Vart veldig inspirert av vimpelen din, men laga ein vri på min:) http://sonjafraasunnfjord.blogspot.com/2012/05/langre-og-skilpadda-i-vimpelform.html
    God helg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails