fredag 4. mai 2012

Rammer av stoffrester

Jeg tar samvittighetsfullt vare på alle stoffrestene mine. 
Det begynner å bli mye - snart har jeg to fulle esker.
Men hva lager man av stoffrester egentlig?

Nå har jeg sydd stofframmer av noen av restene.
Ideén er Bare Wunderbar sin, og jeg fant DIYen hennes via pinterest.
Det er meningen at rammene skal ha plastlommer, men det hadde jeg ikke, så bildene kommer til å bli festet på med knappenåler istedet.



Rammene blir del av en større bildevegg jeg er i gang med på kjøkkenet. 
Den erstatter korktavla, og oppstår i påvente av hylla jeg skal bestille så fort feriepengene kommer:)
I og med at bildeveggen er midlertidig, har jeg hektet rammene sammen med sikkerhetsnåler istedet for å lage oppheng på hver og en. Jo færre hull i veggen, jo bedre!


Hvis rammene får permanent oppholdstillatelse på en annen vegg senere, er det fort gjort å sy på et bånd til oppheng på baksiden.



Hva lager du av dine stoffrester?
(Neste resteprosjektet mitt er grytekluter!)



6 kommentarer:

  1. Morsomt! Jeg bruker stoffrestene til å lage ting til bryllupet om dagen, har lagd noe som skal være bakgrunn for vielse og så skal jeg lage mer stoffpynt!

    Liker stoffrester,,og stging hylle! Ønsker meg det til bryllupet jeg. Oss mente jeg..kremt

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Denne var jo kjempefin!! Lurt å bare bruke nåler, så kan du skifte ut etter hvert som du trenger litt variasjon :) Jeg er veldig ny på å sy så jeg har ikke så mye stoffrester enda. Suger til meg inspirasjon enn så lenge :)

    SvarSlett
  3. En rigtig fin idé til stofresterne. Jeg vandt for nylig en give away med en masse rester. Regner med at det bliver til lommer, applikationer og hvad jeg ellers finder på. :)

    Har forresten linket til dig fra min blog. Har nemlig lavet sådan en vimpel af en børnebog efter din DIY.

    Glædelig søndag i morgen. :)

    SvarSlett
  4. Fine rammer og delikate stoffer. Du er god på å bruke stoffene dine på ulike måter: )

    SvarSlett
  5. Jeg har jo minimalt med stoffrester;) Men du er flink til å skape! Didde rammene var jo kjempesøte!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails