fredag 10. august 2012

Ut i vår hage (og litt om gårsdagen)










 I og med at vi bor i et relativt nytt boligfelt, har vi stått for det meste av plantingen i hagen selv. Det eneste som allerede var på plass da vi kjøpte huset, var en påbegynt tujahekk. Jeg hater tujaer nesten like mye som jeg hater bark, men siden buskene sikkert har grodd røtter herfra og til Kina, får de bli (under tvil)... Ifjor plantet vi et epletre, og i år 2 ripsbusker, en stikkelsbærbusk og litt rabarbra. Det sies at man ikke skal regne med de store avlingene de første årene etter planting, men jeg kan ganske så fornøyd konstatere at vi har 4 epler på treet vårt og at jeg i går kunne plukke nok stikkelsbær til at jeg kunne bake denne paien. Ripsbuskene har ikke så mange bær enda, men det er nok til at lillegutt får en smak. Dessuten har vi allerede en god porsjon rips i fryseren fra mine foreldres hage. Rabarbraen fikk jeg steng beskjed om ikke å høste noe av før neste år, men gleder meg allerede til å lage rabarbramuffins, når den tid kommer:) 


Gårsdagen: Etter lillegutts vellykkede tannlegebesøk, der resultatet var null hull, fin tannstilling og eksemplarisk oppførsel, en tur på helsestasjonen der vi fant ut at knerten har lagt på seg nesten 600 g på 1 uke, og en koselig kafétur på Kåre, var vi på blåbærtur! 
Den beste blåbærturen i hele verden, som lillegutt proklamerte, men så er jo han svært raus med komplimentene om dagen. (Det var forresten den beste smootien i hele verden også, Dina, i tilfelle du leser dette!) Blåbærene er derfor strengt tatt ikke fra egen hage, men i og med at vi bare har 50 meter å gå for å finne de, er det så godt som. 

Alt i alt en vellykket dag, gårsdagen! 
Kvelden kunne vært bedre, men sånn er det - det går litt opp og ned her i verden! ;)



Håper dagen din blir fin:)


3 kommentarer:

  1. Så fine bilder av dere:)
    Kommer du deg av gårde på loppemarked i dag, da? Jeg har observert retro sengetøy (både i Godbit-avdelingen og borte hos stoffet) og retro lekegrind i lekeavdelingen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva skulle jeg gjort uten deg da, Pia;)
      Jeg kommer, med knerten på magen:) Rop ut om du ser meg da!

      Slett
  2. Han er så herlig den gutten din :) Eller begge to da selvfølgelig ;)
    Stas at vi har den beste smoothien da. Du får si takk for det til han.
    Fant du noen skatter på loppis da? :)
    Jeg skal lage et innlegg om mine funn seinere. Ble noen skatter ;)
    Tøft gjort å gå på loppis med så liten baby da :)
    God helg fra Dina! :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails