søndag 22. april 2012

Årets første loppemarked

Det kan hende det var jeg som hadde altfor høye forventninger til årets første loppemarked, at jeg har vært altfor heldig på tidligere loppemarkeder så jeg rett og slett har blitt borskjemt, eller kanskje det er det at jeg er en hormonell og sur, gravid kjerring med massivt søvnunderskudd....
Uansett hva det var, så opplevdes dette loppemarkedet som en stor skuffelse!

Stedet var Hokksundhallen. I går. Jeg fikk med meg mann og barn etter nattevakt. Skulle gjerne ha hoppet rett i seng altså, men så trenger vi noen ting til babyrommet. Siden vi begge jobber turnus, har vi ikke mange muligheter til å dra avgårde sammen på loppis.

Jeg har aldri vært på dette loppemarkedet før, men i mine øyne var det preget av lite spennende lopper, urimelig høye priser og dårlig organisering. Mannen overhørte en av selgerne som ville ha 650 kr for en 80-talls furukommode!!


Dette var det jeg fikk med meg hjem:


2 putetrekk i syntetisk stoff. Jeg var først til stoffbunkene og fant ikke 1 retro dynetrekk. Skuffa!!


En duk.


En søt sparebjørn.


En slags kurv. Til blader? Eller garn? Fin var den ihvertfall:)


En tripp-trapp stol til lillegutts skrivebord og en barnestol til knerten i magen. Begge må fikses litt på. Tripp-trapp-stolen ville de i utgangspunktet ha 300 kroner for. Det er ikke ofte jeg pruter altså, men der satt jeg foten ned...


De 2 kommodene og ammestolen som vi egentlig skulle ha, kunne vi se langt etter. 
Og etter 30 minutter på loppis var vi på vei hjem igjen.


Til byens bloggere, som jeg som regel møter på loppemarkedene; jeg savnet dere veldig!! 
Ikke ett kjent fjes å se!


Så; hva tror du
For høye forventninger, bortskjemt eller hormonell og sur, gravid kjerring?


10 kommentarer:

  1. Vi var på samme, men jeg var i går da :) Sinnsyke priser du forteller om her - jæsus!Sjøl la jeg ikke merke til det.
    Likte kjempe godt den kurven du fikk kjøpt!

    SvarSlett
  2. så hyggelig å være savnet daaa, det var koselig!!!!
    har ikke helt kommet i loppismodus, her må jeg ha fokus på selskap,
    heller rydde unna litt!
    i dag har jeg og lillebror skrevet sang;)

    måtte le litt da, trøtt og hormonell - men på loppis skal man!
    husker jeg var en hamstrer som høygravid, sånn ca ved termin dro jeg på IKEA,
    overlesset kurv med ALT, gjestedyner osv. kjekt og ha, vi som aldri har overnatting…
    ler nå, men slitsomt når det står på, he he.

    var det ikke loppemarked lør og søndag på Notodden denne helgen også?

    men du, jeg syntes du fant mye fint jeg!!
    men du får heller komme å kjøpe stoffpakker hos Kåre isteden…

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart man skal på loppis;) Hvis jeg skal ta hensyn til hormonene og trøttheten hele tiden, får jeg ikke gjort stort gitt! Men jeg er glad for at jeg ikke har en konfirmasjon og styre med akkurat nå!! ;) Du er flink som holder fokus! :) Men neste gang - da får du være på plass! ;)

      Slett
  3. Stakkels dig. Du var nok lidt for træt. Jeg synes dog også I har fundet fine sager - trods alt. Håber du har fået hvilet dig idag:-)
    Knus

    SvarSlett
  4. Loppemarked er meir populært no enn før derfor er det dyrare og lengre mellom kvar godbit. Heile vitsen med loppemarked forsvinn når det er om å gjere å få godt betalt. Det viktigaste er å få solgt unna alt ville eg tenke. Då slepp dei å betale for masse boss som folk ikkje ville ha fordi det var for dyrt, og dersom dei vert kvitt alt er det masse pengar i kassa.

    Du har nok for høge forventningar ;-)

    SvarSlett
  5. 300 kr for tripp trapp-stolen? Det er jo mer enn hva de tar på bruktbutikker! Måtte diskutere litt på Ullevål skole i går, der var de også helt rå på prisen. Ille når det koster med på loppis enn på bruktbutikker syns jeg. Er nå enig med at det må nå være bedre å få solgt alt enn å måtte kaste det når loppemarkedet er over. Pratet med en kar på Haslum i går, han fortalte at i fjor hadde han stått og slått i stykker møbler i tre timer etter loppisen var over. Han mente i alle fall at prisene burde gå ned for å få solgt mer ;)

    Men det hørtes nå ikke ut som du hadde for store forventninger da! Men det kommer kanskje flere muligheter for dere? Bedre lykke da :) Forresten, har samme putetrekk bare i andre farger. De var veldig stive når jeg kjøpte de (ubrukte) men etter vask så ble de myke og gode, så tror ikke de jeg har er syntetiske. Kanskje dine også bare trenger en vask? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oslo vest har jeg prøvd å holde meg unna når det gjelder loppemarkeder pga. som du sier - stive priser! Det ødelegger en del av moroa med å gå på loppis! Det er jo tross alt godt brukte ting! Satser på at det blir flere loppemarkeder i vår, men ellers er det flere gode i byen på høsten. Putetrekkene skal vaskes, så håper jeg på at mine også blir mye og gode! :)

      Slett
  6. Du har jo gjordt mange flotte kjøp her!

    Tenker du blir fornøyd bare søvnmangelen avtar ;o)

    Fin søndagskveld til deg!

    SvarSlett
  7. Du har funnet en del fint du! Men skjønner deg ang priser.. var på loppis forrige helg, og ble ganske bra irritert av prisene de kom med. Men men..
    Ha en fin uke !!

    SvarSlett
  8. Enig med Torill over her. Det er markedskreftene som rår, og grådigheten tar overhånd dessverre. Ser det samme på Fretex også. Blir stadig dyrere. Synes det er fint at du prutet. Hvis vi bare fortsetter å kjøpe til ublu priser blir det enda dyrere. Lykke til med flere loppiser utover våren !

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails