onsdag 18. april 2012

Ny bukse til lillegutt!

Jeg klarte det! Jeg har sydd en bukse til lillegutt som jeg faktisk ble fornøyd med (kryss i taket!) :)
Det hjalp å droppe skråbåndet, det har jeg aldri fått til å sy på noe bra. Jeg har aldri sydd i chenille heller (er det ikke det det heter?), men det er jo i grunnen et veldig ok stoff å jobbe med. Mye bedre enn babycord synes jeg. Og denne gangen har jeg droppet knapphull og brukt trykkknapper istedet - en genial oppfinnelse!

Du kan se mine tidligere forsøk på å sy bukse her og her.




Det eneste som gikk galt med syingen var at jeg egentlig hadde planer om å sy en bukse til knerten i magen, og så endte den med å passe lillegutt på 2 1/2 år... Ups! :)


Dette ga mersmak! Nå blir det storveis bukseproduksjon fremover! :)


Ha en strålende dag:)

14 kommentarer:

  1. Så flott bukse. Moro når man får det skikkelig til :)

    SvarSlett
  2. Den ble kjempetøff! Er så flott det Graziela-stoffet, har en bit selv men etter å ha sydd en lommebok har jeg ikke greid å sette saksa i det igjen ;)

    Et tips; om du bruker skråbånd fra S&S så kan det lønne seg å "myke" det opp før man skal sy slike skarpe svinger. Vet ikke hva de bruker på de, men når det er nyinnkjøpt så er det så veldig stivt at det virker ikke som det er skikkelig skråbånd. Så jeg tar det av rullen og sitter f.eks når vi ser film å krøllet og klemmer på det så det blir mykt og mye lettere å bruke :)

    SvarSlett
  3. Så moro! Kjempefin
    ble den.. så dette
    må du absolutt gjøre
    mer av!
    : )

    ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  4. Herlig bukse, du er virkelig flink med håndarbeid altså, en fryd å kikke innom deg:)
    klem

    SvarSlett
  5. Flott bukse til lillegutt!
    Flink du!!
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott bukse du har laget :) Den er utrolig god ut. God helg til deg :)

    SvarSlett
  7. Ååå, så fin! Ble helt forelska jeg nå! Si ifra hvis du har lyst til å sy en til lilleplutten min også. Jeg kan betale med både det ene og det andre. (Det hørtes litt rart ut, haha!) ;) Stor klem fra meg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails