fredag 5. august 2011

Pysj = bleiepose

Lillegutt og hele pysjer går ikke sammen. Det er et eller annet med de som gjør at han får et akutt behov for å strippe - alle knappene kneppes opp! Uten pysj blir den lille kroppen hans ganske så kald på natta, så bruke den kunne han ikke lenger. Men kanskje det går ann å lage noe annet av den fine pysjen med traktorene på?



Klippe, klippe. Sy, sy....



Oisann! En bleiepose?! ;)


Etter litt tenking ender nok denne posen opp som skiftepose istedet. Lillegutt er nemlig i full gang med bleieavvenning, og det krever noen skift kan man si. Nå er han jo barnehagegutt igjen, så de får det meste av skiftinga på dagtid fremover. Må bare elske den barnehagen altså;)


Ha en fin-fin helg:)

11 kommentarer:

  1. Virkelig god idè! Så fint å få brukt pysjen til noe annet, det var jo så grådig fint stoff. Har litt sydilla selv i disse dager, er fullstendig nybegynner og setter derfor stor pris på slike enkle løsninger :)

    SvarSlett
  2. Suuperfin!! Gjenbruk er fantastisk og "minibagen" ble jo så praktisk, nå fikk jeg et godt tips :-)..takk! Mvh Anita

    SvarSlett
  3. Kjempelur ide´og så ble den kjempefin :-)

    SvarSlett
  4. Super ide. Skønt når tingene bliver udnyttet fuldt ud

    SvarSlett
  5. Så fin!!! Å så kreativt!!! Kjempelurt!!!

    SvarSlett
  6. Heisan!
    Hi,hi... fantastisk kreativt! Herlig å se nye ideer i ting som ikke fungerer slik de er.
    Om det er så at du har sett deg ut noe tapet er det bare å sende meg en mail å bestille. Jeg er nemlig hjemme framover. Grunnen til jeg sier det er sommerstengt i lille nettbutikken er at jeg synes det er så lite sydde ting igjen der nå og jeg holder på å sy opp litt mer.
    Ha glade sommerdager!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Smart!

    Og for en fin bamseseng lillegutt har fått, det skal jeg jammen meg være på jakt etter til gutten her i huset og.

    Ellers var det veldig fint å finne ut hvilken småby du har flyttet til - jeg har lurt litt på det ; ) Du er jo veldig nærme Kalhovd om du vil ta 70-tallsdoen i nærmere øyensyn (dessuten supert område for fjelltur med smågutter).

    SvarSlett
  8. Så pent! Kjenner igjen denne trangen til å åpne knapper... Min minstemann er rene Houdini når det gjelder å få tilgang til bleien, pga eksem, så vi måtte rett og slett snu disse heldekkende pysjene. Selv med føtter er det mulig å snu dem. ser litt snodig ut, men gutten får ikke herje med bleien slik at det blir uhell :)

    Jeg syns bloggen din er super inspirerende, og jeg har faktisk laget en shorts av min brors gamle gardiner fra 70tallet. Jeg ble velsig stolt av det prosjektet og det frister til mer sying.. :)

    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails