tirsdag 2. august 2011

DIY: Kamerastropp-kamuflasje


En liten "gjør det sjæl" på kamerastropp-kamuflasjen:)
Håper noen kan få glede av den!


Mål lengden og bredden på kamerastroppen din. Klipp ut en stoffremse etter målene du har notert deg. Legg til 3 cm på bredden, så du har 1,5 cm sømrom på hver side. Beregn også ekstra stoff i lengden da disse endene skal sys inn for å få en fin kant. Min kamerastropp er 4 cm bred. Stoffremsen klippet jeg derfor ut til å bli 11 cm i bredden.



Sikksakk rundt hele stoffstykket, hvis du gidder. Som den slurvete syersken jeg er hopper jeg gjerne over dette punktet når jeg syr til meg selv...




Brett inn kortsidene og fest med knappenåler. Sjekk hvor mye du må legge opp i kantene ved å legge stoffstykket ved siden av/oppå kamerastroppen. Sy.




Brett inn langsidene, rette mot rette. Fest med knappenåler og sy fra den ene enden til den andre.



Nå kommer den kjedelige jobben - nemlig å vrenge hylsteret.Hardt for utålmodige sjeler. Når det er gjort kan det være lurt å stryke hylsteret. Kantene blir da finere, og du får lettere til å tre hylsteret på kamerastroppen. 





Ta-da! 
Kamuflert kamerastropp! :)



Gi meg beskjed om noe skulle være uklart! 
Et tips på tampen; sy heller hylsteret for bredt enn for smalt! Den kamerakamuflasjen jeg viste i forrige innlegg er 1,5 cm bredere enn den jeg lagde i dag, men den sitter greit på den også:) Lager du den for smal, får du ikke tredd den på.



Hvis du bruker oppskriften min setter jeg pris på å bli linket til:)

11 kommentarer:

  1. Så fine stropper du har sydd!! Dette skal jeg prøve en dag! Rakk for at du deler :)

    SvarSlett
  2. bruker denne i Kreativ Norge, jeg - takk, superfin. Tone

    SvarSlett
  3. Dette har jeg hatt planer om å gjøre sååå lenge, det var et av de første bokmerkedypdykkene mine og nå tror jeg bare at jeg må få fingeren ut snart!

    SvarSlett
  4. Så kjekt! Takk for tipset;) Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  5. Så lurt! Og så fint stoff :)
    Nå fikk jeg heller lyst å lage en slik i kveld, heller enn å pakke til tur :)

    SvarSlett
  6. Så stilig og smart ! :) Takk for tipset ;)

    Hilsen Janne

    SvarSlett
  7. Personligfisert kamerastropp ;). Og jeg synes faktisk den svarte reima kan gnage litt dersom jeg har på sommerklær. En slik skal jeg sy - når og hvis jeg kommer i gang igjen. Sylysten min har vært borte som dugg for solen - og det bør den ikke - med den mengden retrostoff jeg har - og med tanke på alle pengene jeg har brukt på det - men det kommer en høst. Nå er huset fullt med mann, egne unger og andre unger til stadighet - og når jeg skal ha egentid tar jeg den i hammocken. Zzz.

    Ønsker deg fine dager og sender deg en stor, god klem ;).

    SvarSlett
  8. Så fint!!! Takk for oppskrift, jeg må prøve!

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  9. Tusen takk, dette må prøves ut! Jeg linker seff ;-) Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails